Сторінки
▼
пʼятниця, 29 квітня 2016 р.
четвер, 28 квітня 2016 р.
"Перли" майбутніх абітурієнтів, або Як не треба писати твір
Учителі української мови та літератури, що перевіряють роботи учасників Зовнішнього незалежного оцінювання, започаткували нову традицію – збирати та публікувати «перли» майбутніх студентів вишів.
Пропоную вашій увазі невеличку підбірку таких "перлин". Але не для того, щоб посміялися, а для того, щоб не допустили такого у своєму висловленні.
Примітка: орфографія, пунктуація авторів подана без змін :)
2. Людина розвинулась настільки, що нема місця іншим тваринам на планеті.
3. Якби ми не озирались назад, то жили б в кам'яному віці, а так ми озираємось.
4. На нас впливають, наприклад, кислотні дощі і глобальні потепління. Це свідчить про розвиток людського мозку.
Пропоную вашій увазі невеличку підбірку таких "перлин". Але не для того, щоб посміялися, а для того, щоб не допустили такого у своєму висловленні.
Примітка: орфографія, пунктуація авторів подана без змін :)
Тема твору: "До майбутнього ми йдемо, озираючись на минуле" (2008 рік)
1. Ліна Костенко ніколи не тримала язик за зубами.2. Людина розвинулась настільки, що нема місця іншим тваринам на планеті.
3. Якби ми не озирались назад, то жили б в кам'яному віці, а так ми озираємось.
4. На нас впливають, наприклад, кислотні дощі і глобальні потепління. Це свідчить про розвиток людського мозку.
середа, 27 квітня 2016 р.
Як написати власне висловлення на ЗНО (електронний посібник)
Освіта.ua пропонує учасникам ЗНО електронний посібник, що містить корисні матеріали, які допоможуть успішно виконати відкрите тестове завдання з розгорнутою відповіддю тесту ЗНО з української мови і літератури.
Інформація стосовно різноманітних аспектів написання власного висловлення подана у вигляді відповідей на питання, які найчастіше турбують випускників – учасників тестування.
Працюючи із цими матеріалами, учасники тестування можуть обрати саме ті питання, що їх найбільше цікавлять. Це допоможе швидко отримати відповіді на них, а також ознайомитися з різноманітними порадами та прикладами.
Інформація стосовно різноманітних аспектів написання власного висловлення подана у вигляді відповідей на питання, які найчастіше турбують випускників – учасників тестування.
Працюючи із цими матеріалами, учасники тестування можуть обрати саме ті питання, що їх найбільше цікавлять. Це допоможе швидко отримати відповіді на них, а також ознайомитися з різноманітними порадами та прикладами.
Котра година? (як правильно позначати час)
Відомий поет-мандрівник Григорій Сковороди одного разу сказав, що найбільша втрата – це втрата часу.
Що б ми робили, якби не знали, котра година? Мабуть, нікуди б не поспішали і, відповідно, нікуди б не запізнювались… Тож , аби життя не проходило повз, розумні люди і створили годинники.
На жаль, і досі ще багато хто не знає, як треба точно позначати час, і питає: «Скільки зараз годин?» - замість «Котра година?». Чуємо інколи: «Зараз п'ятнадцять годин», - замість – «Зараз третя година дня» або «Зараз п’ятнадцята година».
Щоб уникати таких помилок, потрібно пам’ятати, як правильно вживати числівники на позначення часу. До того ж питання про години часто зустрічається в тестах ЗНО.
Що б ми робили, якби не знали, котра година? Мабуть, нікуди б не поспішали і, відповідно, нікуди б не запізнювались… Тож , аби життя не проходило повз, розумні люди і створили годинники.
На жаль, і досі ще багато хто не знає, як треба точно позначати час, і питає: «Скільки зараз годин?» - замість «Котра година?». Чуємо інколи: «Зараз п'ятнадцять годин», - замість – «Зараз третя година дня» або «Зараз п’ятнадцята година».
Щоб уникати таких помилок, потрібно пам’ятати, як правильно вживати числівники на позначення часу. До того ж питання про години часто зустрічається в тестах ЗНО.
Розпочинаємо! Натискайте стрілку і переходьте до правил.
понеділок, 25 квітня 2016 р.
Мова художнього твору в таблицях і схемах
Тропи, стилістичні фігури, система віршування - все це можна знайти у чудовій таблиці "Мова художнього твору у таблицях і схемах" від Олійник Ірини Геннадіївни
четвер, 21 квітня 2016 р.
середа, 20 квітня 2016 р.
З якого твору розділ?
Чи звертали ви увагу, що у деяких великих за обсягом творах, які є в програмі ЗНО, розділи не просто нумеруються, а мають назви (наприклад, "Гайдамаки" Тараса Шевченка, "Тигролови" Івана Багряного, "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного, "Маруся Чурай" Ліни Костенко"). Спробуйте визначити, якому твору належить той чи інший розділ.
Інтерактивні вправи з української мови (морфологія)
Відміни іменників (класифікація)
Рід незмінюваних іменників (поділ на групи)
Творення прикметників
Числівник (тестова робота)
Розряди числівників
Відмінювання числівників (скачки)
Займенник (виділити слова)
Розряди займенників (пазл)
Правопис займенників (поділ на групи)
Види дієслів
Дієслова І і ІІ дієвідміни
Прислівник (виділити слова)
Розряди прислівників
Ступені порівняння прислівників
Правопис прислівників
Тестові завдання з теми "Прислівник"
Сучасна українська література
На сучасну українську літературу в шкільному курсі виділяють дуже мало годин, але ця тема є в програмі ЗНО. Рекомендую переглянути цікаві та сучасні відеоролики, які пропонує сайт Znonline, присвячені сучасному літературному процесу та сучасним письменникам.
Загальний огляд та основні тенденції сучасної української літератури
Топ-10 сучасних українських письменників
Посилання на інші теми http://znaniya.znonline.org/course/view.php?id=38
Загальний огляд та основні тенденції сучасної української літератури
Топ-10 сучасних українських письменників
Посилання на інші теми http://znaniya.znonline.org/course/view.php?id=38
понеділок, 18 квітня 2016 р.
Аудіокниги з української літератури
Абсолютно всі твори можна знайти в альбомі "Українська література" або прослухати на сайті ТУТ. (До речі, книги можна завантажити на планшет чи телефон і слухати без підключення до Інтернету)
Гарного прослуховування та запам’ятовування!
неділя, 17 квітня 2016 р.
Згадати все! (візуальні конспекти з літератури)
Чим ближче
ЗНО, тим більша паніка в одинадцятикласників. Мозок просто переповнений
інформацією, і все частіше виникає питання: "Як? Як можна запам'ятати все?
Це нереально! Я нічого не згадаю!"
Євген
Мірошниченко, бізнес-тренер, психолог, президент Асоціації практичних
психологів, дає поради як ефективно вчитись і
пригадувати вивчене.
На одній з
них, ейдотехніці, (з грец. ‑ «образ») зупинюсь детальніше. Головний
інструмент ейдотехніки – це створення візуального конспекту (шпаргалки). Це те,
що людина сама виробляє на основі почутого або прочитаного ‑ перетворений,
«переварений» матеріал, утілений у чомусь: конспекті, схемі, малюнку тощо.
Тому можна
запам'ятовувати таким чином: замальовувати свої думки й образи за мотивами
отриманої інформації. Для запам'ятовування творів – зображати інформацію у
вигляді «будиночка», розташовуючи на третьому поверсі інформацію про жанр,
стиль і літературний напрям тексту; на другому ‑ дані про автора, історію
створення та роль твору в історії; на першому ‑ сюжет, композиція та персонажі.
субота, 16 квітня 2016 р.
Перевіряємо запрошення на ЗНО-2016!
Прес-служба УЦОЯО повідомляє, що на інформаційних сторінках учасників зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року розміщені запрошення-перепустки із зазначенням адреси пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання для проходження тестування з української мови і літератури, математики та історії України.
У Центрі зазначають, що запрошення-перепуски поштою надсилатися не будуть. Учасникам ЗНО необхідно самостійно роздрукувати запрошення зі своєї інформаційної сторінки, що створена на сайті Українського центру. Доступ до сторінки здійснюється за номером і пін-кодом, вказаними в сертифікаті.
У зв'язку з перейменуванням вулиць у деяких населених пунктах країни, в УЦОЯО радять учасникам ЗНО перевірити адреси та назви пунктів тестування.
Запрошення-перепустки для проходження зовнішнього незалежного оцінювання з інших предметів тестування будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників до 30 травня.
Джерело: http://osvita.ua/test/51081/
У Центрі зазначають, що запрошення-перепуски поштою надсилатися не будуть. Учасникам ЗНО необхідно самостійно роздрукувати запрошення зі своєї інформаційної сторінки, що створена на сайті Українського центру. Доступ до сторінки здійснюється за номером і пін-кодом, вказаними в сертифікаті.
У зв'язку з перейменуванням вулиць у деяких населених пунктах країни, в УЦОЯО радять учасникам ЗНО перевірити адреси та назви пунктів тестування.
Запрошення-перепустки для проходження зовнішнього незалежного оцінювання з інших предметів тестування будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників до 30 травня.
Джерело: http://osvita.ua/test/51081/
пʼятниця, 15 квітня 2016 р.
"Рецепти" успішного складання ЗНО з української мови
Найбільше чомусь лякає одинадцятикласників написання власного висловлювання. Але не такий страшний чорт, як його малюють. Випускники майбутніх років часто діляться своїми "секретами" успішного складання, які я пропоную вам взяти до уваги. Все у ваших руках!
1. Починайте з останнього завдання
Хоча твір йде останнім пунктом, краще приділити час йому.
1. Починайте з останнього завдання
Хоча твір йде останнім пунктом, краще приділити час йому.
четвер, 14 квітня 2016 р.
Завдання пробного ЗНО-2016 з коментарями
Освіта.ua пропонує всім, хто готується до ЗНО з української мови і літератури, безкоштовний онлайн-сервіс, що містить завдання пробного тесту ЗНО 2016 року, правильні відповіді та ґрунтовні пояснення провідних фахівців до них http://zno.osvita.ua/ukrainian/168/
вівторок, 12 квітня 2016 р.
Роди літератури: теорія і практика
За способом зображення життя художні твори діляться на три літературні роди — лірику, епос і драму. Твори кожного літературного роду можуть бути різних жанрів.
середа, 6 квітня 2016 р.
Письменники та їх твори
Для того, щоб легше було запам'ятати, хто з письменників який твір написав, пропоную вправи на знаходження відповідностей. (Для зручності при виконанні вправ вибирайте повноекранний режим)
Частина 1.
Частина 2.
Частина 3.
Частина 4.
понеділок, 4 квітня 2016 р.
неділя, 3 квітня 2016 р.
Переносне значення. Тропи
Пропоную презентацію "Переносне значення слова. Тропи", де у доступній формі пояснено основні різновиди тропів - слів або виразів, ужитих у переносному значенні.
Тропи розкривають суть зображуваного предмета, явища, вони є засобом індивідуалізації персонажа, виявляють ставлення автора до зображуваного. Тропи надають мові образної виразності, емоційності. Аристотель вважав, що вміння створювати тропи є ознакою таланту письменника.
Тропи розкривають суть зображуваного предмета, явища, вони є засобом індивідуалізації персонажа, виявляють ставлення автора до зображуваного. Тропи надають мові образної виразності, емоційності. Аристотель вважав, що вміння створювати тропи є ознакою таланту письменника.